![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Öljetter som äter sig igenom tyget
Jag sydde ett par mjukisbyxor i velour häromdagen, allt gick bra förutom att jag satte två öljetter i midjan för att få till snörning.
Trots att jag förstärkte med extra tyg på baksidan där jag satte fast öljetterna "åt" de sig igenom tyget direkt. De var första gången jag använde min Prymtång och uppenbarligen har jag lite att lära ![]() -kan jag göra något för att rädda upp situationen? -hur ska jag göra nästa gång fr att göra rätt från början? tacksam för alla tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad är det för typ av öljetter du använt? Märke? Har dom baksida? Vilken storlek?
Klippte eller stansade du upp hålet eller prylade du upp det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Mest misstänkt är att du förmodligen stansat eller klippt ut hål ist för att pryla.
Sen kan det ockå vara så att öljetten är för liten för tyget och/eller att det krävs öljett på 2 delar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Instämmer med tidigare. En bit vliseline på baksidan brukar göra att öljetten sitter bättre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:27.