![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#16 |
|
![]() Hej
Vaddå handduken löst ovenpå ??? Förklare närmare for en dansk som inte riktig är helt med. Prövade med att spänne och plastpose och det som vi skrev om i tidigare diskussion, det gick ju bra, men hue skal man göre om handduken bara är lös? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
Handduken skall inte vara lös, den är fastsatt med spraylim.
(Se mitt svar som nr 2) Handduken sitter fast jättebra under broderandet och är oxå lätt att ta bort när man är klar. Jag har 3 olika spraylim som jag kan rekommendera. Det är 505, Gold-Zack från Prym och KK2000 från Solbrodyr. // Tojan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
Så här gör jag med till exempel fleece också.
Jag använder väldigt lite spraylim. Bara såpass att materialet inte glider av medan jag spänner in bågen i maskinen. Är jag rädd att den ska flytta sig börjar jag broderiet med en "ram" av långa stygn. Fix kallas det på en del maskiner och ligger inbyggt. Inte i mina, men jag ahr lagt in em sådan ram till varje båge i maskinens minne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
Hej
Jahaa, hade missat det med spraylimen !! Kunne inte heller forstå at handduken ku ligga kvar utan att kase runder på bågen. Jag har bare broderet lite små motiv på fleece, kan se at det blir bättre med lim när bågen är större. Tacker. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:31.