![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
hur sprättar man?
Hahah jo jag vet hur man sprättar såvuret men har i bakhuvet någon gång hört att man kan glra det snabbt genom att dra i en tråd så lossnar allt... fast det är kanske med overlock det? (vilken tråd det är är intressant det med) Jag ska sprätta upp en hel flock med gardinlängders långsidor(inte jag somsytt fel då alltså) så finns det något snabbt sätt att sprätta? och inte förstöra tyget... för det är mååååååååååååååååååååååååång meter sprätt...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är kedjesöm som är enkelt att repa upp, och overlockmaskiner syr en slags kedjesöm med flera trådar om jag förstått rätt.
Bibbi har ett dokument med tips hur man sprättar vanlig symaskinssöm. http://www.bibbistextil.se/webbshop/...knivar-2549694 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:41.