![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Som nykomling i detta forum får ni ursäkta om jag skriver på fel ställe, men jag letar efter ett mönster på en väska/kasse...nån?
![]() Tänkte sy en sådan i ett kraftigare tyg och foder. Tack på förhand ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
det behöver du inget mönster för, ta bara en linjal och mät ut hur lång och bred väskan ska vara, lägg till sömsmån på alla håll, vill du ha en "platt" kasse väska så syr du bara ihop delarna och syr på handtag. vill du ha en kasse/väska med lite bredd så klipper du även ut sidor så bred du vill ha väskan... gör likadant med fodertyget och sy liksom två väskor, sy sedan ihop de "2" väskorna men lämna en söm så att du kan vända väskan så att det "fula" hamnar ihop på insidan mellan foder och väska, sy sedan igen sömmen som du lämnade...
jag hoppas att du förstår... testa i ngt gammalt tyg innan så att du förstår principen // nilla Senast redigerad av nillas den 2005-10-09 klockan 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:49.