![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
I bytestankar av maskin
Funderar starkt på att byta upp mig när det gäller min maskin för broderi. Har nu en Husqvarna Rose som jag köpte för att se om maskinbroderi var något för mig. OM det var!!!
![]() Nu skulle jag behöva hjälp med att få reda på skillnaden mellan Husqvarna Viking designer I och Designer I USB. Jag har försökt hitta något på nätet men mycket står på engelska och så bra är inte min fackengelska. Ni som har de här maskinerna, Tycker ni de är bra och är det en maskin man kan växa i. Största anledningen till bytet är broderytan på Rose som är för liten, Annars älskar jag verkligen maskinen!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en Designer 1 USB och är mer än nöjd med denna maskin. Skillnaden mellan de två tror jag är att Designer 1 gjordes med diskett från början. Då fick man ha en dator med diskett-fack (vilket nästan är helt borttaget från datorer numera) och lägga sina broderier på disketten och sen sätta in den i maskinen. Nu är ju allt förenklat till USB istället och det är riktigt nimt.
Du har ju betydligt större broderyta på en Desigenr 1 - upp till 36 x 15 cm!!!! och en himla massa bågar som kan användas i maskinen. Så steget från Rose till en Designer 1 tror jag kan bli riktigt bra. Priset är ju en av de största fördelarna för det känns som Designer 1 USB har rasat i pris sedan Husqvarna har släppt en himla massa brodermaskiner efter D1:an. Du får mycket maskin för pengarna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nej, tror det här behöver utvecklas lite - jag har en HQ Designer 1 och inte behöver man en dator med inbyggd diskettenhet för maskinen!
Jag har 2 st HP laptops en med Windows Vista Premium och den andra med Windows XP, som följer lätt med i bagaget. Köpte till en liten separat diskettenhet till låg kostnad med USB. Fungerar till 100% procent. Disketterna kan man använda hur många ggr som helst, mina broderier har aldrig haft sämre kvalitet pga detta. Har även USB-stick som jag laddar över broderier på och som i sin tur laddas på diskett, gång på gång. Fungerar klockrent. Designer 1 är en ypperlig maskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag menade inte att man ABSOLUT måste ha inbyggd diskettenhet, förklaringen gick ut på att maskinen använder diskett och har man inte diskettenhet på sin dator idag (vilket jag fortfarande hävdar försvinner mer och mer) så får man vara beredd på att investera i en sådan också. Ville bara föklara hur det funkade.
Mej veterligen skrev jag heller inget om att det skulle vara sämre kvalitet om man använder diskett bara att JAG upplever det mycket enklare med USB. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej!
Jag har haft en D1 med disketter, som jag var jättenöjd med. Fick chansen att byta till en SE strax efter att den kommit ut. Nappade på erbjudandet eftersom det lockade med usb i stället för disketter och dessutom större bildskärm. Min D1 sydde lika bra som SE:n |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det blev en Designer 1 som är ombyggd till USB! Jag är helt i 7:de brodyrhimlen!!! köpte också med 4D embrodidery extra. Tack för hjälpen på vägen!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Underbart val - GRATTIS!!!!
Bara skriv om du kör fast med något så har vi säkert delade meningar om hur vi ska hjälpa dej också ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
TACK!! För nu känner jag att det blir mycket nytt att lära. Maskinen har sytt 11 timmar och broderat 333 timmar enligt försäljaren. Så den är ju inte mycket använd. Ser framemot att få bekanta mig med min nya vän
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Grattis till din maskin. Jag köpte också en beg. D1 men med diskettenhet och det fungerar jättebra. Det finns ett räkneverk i maskinen så man ser hur mycket den gått.
Jag skulle vilja köpa till flera storlekar på bågar till min. åtminstonde 170 x 100. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Jag fick med 3 st bågar, 100x100, 240x150 och 360x150 så nu kan jag verkligen brodera stora broderier! Den är så lätt att förstå, det är det som är så bra med Husqvarna att den ena liknar den andra i upplägget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:49.