![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Gynter mönster, hur är storlekarna?
Hej
har lyckats hitta en bok med barnklädsmönster, tror att många här använder den boken. E.Gynther. Skjorta / blus bland annat. Ska sy en sommarskjorta att ge bort, så jag vill inte be om måtten på barnet och jag tror att jag läst att de var stora i storlekarna, stämmer det? Vill att den ska passa denna sommaren... inte nästa. Vidden, längd på ärmarna? Pojken jag ska sy till är 1,5 år, så normalt hade jag väl valt 86 - 92 cl, ungefär. Någon som har erfarenhet av detta? Tacksam för svar, Lena K Senast redigerad av LenaK den 2010-05-20 klockan 15:36. Anledning: felstavning på namnet, upptäckte jag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Ja, det där med storlekar är en djungel... i synnerhet när det gäller barnkläder. Jag har sytt några Gyntherplagg och tycker inte att hennes mönster till jackor och klänningar är stora men å andra sidan har jag en ganska rund tös
![]() Hälsn. Anette |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Nja, tyvärr inte, ska åka och hälsa på dem i juni, bör ha plaggen med mig då. De bor 400 km bort. Men då testar jag helt enkelt, Tack så mycket för svaret!
// Lena K |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag sydde ett par sommarhängselbyxor till min plutt som drar stl 80 snart 86. Jag valde 1 år =84 cm tror jag det var och dessa byxor kan han nog ha nästa sommar, väldigt stora tyckte jag det var. Så fråga hur lång barnet är
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:14.