![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Hej,
Har precis köpt ett gäng frottéhanddukar och ska brodera något snyggt på dem för att sedan kunna ge bort som presenter. Nu till mina frågor: Är det bäst att tvätta haddukarna innan jag broderar på dem, eller spelar det ingen roll? Ska jag ha både rivbart underlägg under handduken och "solvy" på ovansidan när jag broderar? Hälsningar Marianne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är bäst att tvätta innan eftersom handukar kan krympa ganska mycket. Vad gäller underlägg är det helt rätt med rivbart och solvy. Rivbart för stabiliteten och solvy för att öglorna i frotten inte ska titta upp i broderiet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej
Som sagt tvätta först, om det inte är såna du ska sälja på marknad, då kan folk tro att det är begagnade handdukar! Du kan använda tjock vattenlöslig på baksidan och tunn vattenlöslig på ovansidan, eller Dry Cover up på ovansidan, det stannar kvar och håller ner öglorna och finns i färger. Jag tror jag beställde mitt från USA, från Ericas, www.ericas.com Fördelen med det är att man kan använda en bit som passar med färgen i handduken. http://www.ericas.com/embdesigns/drycoverup.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar brodera på "Beaver Lux" från Jysk och tvättar dem inte innan jag syr, just för att de inte ska se använda ut då jag ger bort dem. Har inte varit något problem med krympning.
Barbro |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag kanske har haft otur med mia handdukar för de har krymt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för tipsen!
Nu har jag tvättat handdukarna. De ser fina ut ändå, så jag tror att om jag stryker på dem litet så kommer de att se riktigt fräscha ut.
Köpte handdukar på Hemtex för 24,50 st, har inte provat Jysk handdukar. Har förstått av tidigare diskussioner att de ligger rätt bra till i pris. Får kolla där nästa gång jag är ute på handduksjakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Hej!
Jag köpte handukar för 5kr./st. på Ikea. Broderade först och nu har jag provtvättat en i maskin, den såg likadan ut som innan. (Hade kanske tur). Mvh. Elisabeth Berggren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag har gjort massor av barnhanddukar av IKEAs 5-kronors. Inga problem alls! Kanske inget för presenter till vuxna som vill ha lite kvalitet direkt, men kul till barn och ploj-grejor!
Jysk har ju väldigt ofta halva priset på Beaver Lux. Passa på att hamstra lite då! De är jättebra till lite "finare" grejor! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jysks handdukar är alltid slut när jag kommer dit eftersom vi har 6 mil till närmaste och så ligger de alltid utanför stan så man får gå så långt jämt, suck. Åhlens handdukar är svindyra och suger inte upp vatten bra har jag märkt. Vet någon hur Prix Id handdukar är? Eller om det finns andra som är bra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
HANDDUKAR
JAG BRUKAR KÖPA HANDDUKAR OCH BADLAKAN PÅ DOLLARS,BRA KVALITET OCH BRA PRISER,
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Oh vad bra. DOllar store har vi här. Har de olika märken så man ska kolla efter någon särskild sort?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Man kan boka handdukarna på Jysk
På vårt Jysk är det alltid slut på handdukarna, och det är ju extra trist just när de har extrapris och man vill passa på att "hamstra" lite.
Här iallafall kan man boka handdukarna då, så att man får köpa dem till extrapriset när de väl kommer in igen. Jag brukar boka upp mig så fort jag ser att de har extrapris, och se ringer de så fort de finns inne. Jättebra! Dessutom så är deras Beaver Lux jättebra, coh finns i massor av fina färger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Jag har aldrig varit på vårt närmaste Jysk (6 mil) men jag ska ringa nästa gång de skickar ut reklam och höra hur man kan göra med handdukar. Annars kanske jag kan skicka sonen, han bor i Gävle och har bil så han kan åka till Jysk där. Beaver Lux är en härlig kvalitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.