![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Nybörjare på brodyr....
Hejsan , Jag har blivit intresserad av maskinbrodyr och tänkt skaffa mig en Janome MC 350E. Jag har aldrig arbetat med brodyr innan så jag tänkte höra med alla som har gjort det, om det finns några bra böcker i ämnet eller några bra sidor som man kan besöka för att lära sig lite.
Hur har ni själva lärt er? Rogge |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej Rogge!
Grattis till din Janome 350E, jag har en likadan och den är mycket bra, lätt att använda. Betr böcker så har du ju instruktionsboken och någon annan behöver du ju inte. Hämta hem från "länkar" här på sysidan där finns det en hel del gratismönster som du kan ladda ner och lagra i ett USB-minne för att sedan brodera det på maskinen. Tag fram ett enkelt mönster först för att se hur det visas på skärmen på maskinen, då ser du vilka delar av mönstret sam har samma färg o s v. Hör av dig så kan jag hjälpa dig om det uppstår problem. Lycka till. Gun |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack så mycket Gun.
Jag var på en mässa för något år sedan och titade på maskiner och hur dom fungerade. När dom broderade så la dom något tyg på baksidan av det som skulle broderas, "backing" ,tror jag det hette. Är detta något som man alltid måste använda? Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej Roger
jag köpte min maskin för ca 1 år sedan och efter att jag läst på så mycket jag kunde här på sysidan var jag ännu mer förvirrad än innan.Jag tog kontakt med BIBBI och fick massor av råd och hjälp av henne vilka underlägg man ska använda och när man ska använda dom. jag beställde även lite att starta med från henne och följde hennes råd och den hjälpen gjorde att allt föll på plats så småningom. Länk till Bibbi finns under annonser (till höger en tecknad tjej med symaskin) det är en PDF fil med hennes sortiment skriv till Bibbi så får du hjälp |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:55.