Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-06-16, 20:50   #1
LillaHon LillaHon är inte uppkopplad

jag blir stressad

Nu är det så här att vi håller som bäst på att iordningställa vinden för sy- och datahörna. Men tills dess vinden är klar står mina symaskiner och tillbehör i dotterns rum. De tider på dygnet som jag har tid och lust att sy (som nu, torsdag kväll kl 22) sover ju dottern och det är som om min symaskin sitter i oåtkomlig karantän!

Jag längtar tills vinden är klar!!!
Jag har så många ideér och projekt i huvudet att jag är rädd att tappa bort dem. Än värre är stressen över "Vad ska jag börja göra först!!!!"

Delikata problem, eller hur?
LillaHon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-17, 05:45   #2
Ann-Sofie Ann-Sofie är inte uppkopplad

Stackars dig!

Tänk då på mig som inte har någon annanstans än köksbordet att hålla till på!!!!
Upp och ner med maskinen och alla tillbehör varje gång man ska äta.... Och tala inte om allt gnäll det blir bara när maskinen står framme!
Jag vill oxså ha ett eget sy och data rum!!!!!
Men det blir väl om några år när den stora (15 år) flyttar hemmifrån....
Ann-Sofie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-17, 06:41   #3
Anni Anni är inte uppkopplad

Jag har samma "problem", vi håller på att bygga till. Mitt nya syrum kommer att bli ca 20 kvadrat när det är klart, stor skillnad mot nuvarande 7 kvadrat!Men visst är det kul att planera det nya syrummet?!/hälsn. Anni
Anni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-17, 16:46   #4
subsoil subsoil är inte uppkopplad

kladda ner din inspiration på papper medan rummet görs klart. Och så kan du till exempel sticka eller brodera tills det är klart. det är tyst göra
/Disa
subsoil är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-06-18, 07:51   #5
Bibbi Bibbi är inte uppkopplad

Nu skrev du ju inte hur gammal dottern var,
men när mina tjejer var små så tyckte dom att sova i mammas och pappas säng var det bästa dom kunde få göra.
Så kunde hon inte få göra det då och då
Jag är säker på att hon gillar det./Bibbi
Bibbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-23, 11:09   #6
Dahlia Dahlia är inte uppkopplad

Hej
Vi verkar ha "samma problem" alla med våra syrum!
Jag sitter i klädkammaren! Jag har mina 3 symaskiner där, + mina kläder!!!! Den är bara 1.60 x 1.60,, Trångt är det, men jag har skoj, när jag sitter därinne.
Jag brukar ta på mig att sy en del till folk, jag syr båtkapell också, därinne i "skrubben".
Visst skulle jag vilja ha ett större syrum, men det funkar för mig.

Aina
Dahlia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-09-24, 12:35   #7
lejonelle lejonelle är inte uppkopplad

Jag har fått mitt syrum till slut Äldsta dottern har flyttat ut och hennes rum fick bli sy- och musikrum. Ett litet bord där symaskinen kan stå framme. En minihurts med små lådor på bordet för sybehör och tråd. En bokhylla med lådor för tyger och mönster. Synt, gitarrer och andra instrument samsas med sygrejerna och i hörnet finns bästa läsfåtöljen där man kan sitta och läsa, sprätta eller bara vara ifred och vila. Det finns nätt och jämnt så mycket golvyta kvar att strykbrädan kan få plats men det går På kvällarna sitter vi där, jag och yngsta dottern, hon syr och jag läser, eller jag syr och hon spelar. Det är husets bästa rum! Hoppas du blir lika nöjd med ditt syrum när det blir klart.

mvh
Lejonelle
lejonelle är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:26.