![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Brodera märken att sy fast
Finns det någon här som har broderat små tygmärken med typ namn, som man sedan klipper ut och kan sy fast var som helst? Hur ska man göra? Jag tänkte så här: om jag går in i menyn på shapes, så finns det ju olika ramar man kan använda där. Sedan skriver jag ju in namnet inuti ramen och sen till funderingen!!!-om jag ska ha ett kraftigt tyg ovanpå mellanlägget, så vill jag ju att hela märket ska vara stygnsatt... Annars lyser ju tyget igenom och det kanske inte är så snyggt. Alltså från botten: mellanlägg, tyg,ram, brodera.... men mönstret då?
Har någon nån lösning, eller har jag bara fått vanligt hjärnsläpp?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Hej!
Det finns flera gamla diskussioner om märken, här är ett exempel: http://www.sysidan.se/forum/showthre...light=m%E4rken Det är namnmärken jag beskrivit och jag har fyllt hela märket med stygn och broderat namnen ovanpå. Hoppas beskrivningen är till någon hjälp ![]() /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Här är en till diskussion med lite beskrivning och bilder längre ner:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...&threadid=8397 /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för hjälpen! Har läst och studerat och nu tror jag att jag fattar... Har maskinen hos doktorn precis nu, så jag får vänta några dagar innan jag kan prova, men skall testa så fort jag kan
Kram Anna |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.