Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2004-01-12, 15:52   #16
ChessMan ChessMan är inte uppkopplad

Men vad är det exakt

Men vad är det exakt som är så dåligt med detta program?
Förklara... är det för svårt,för simpelt, ofullständigt ....???

Har försökt att ladda hem dessa demos för att kunna jämföra men det har bara krånglat så jag har lagt det på hyllan...

//Eliza
ChessMan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-13, 08:57   #17
Malinka Malinka är inte uppkopplad

Egentligen är Digitizing inte speciellt svårt men ovanligt kryckigt att arbeta med.
Det jag främst irriterar mig på är att det är i stort sett omöjligt att redigera en design i efterhand. Du måste radera det du gjort efter misstaget, rätta till och på nytt lägga in allt du raderat igen. EN massa dubbeljobb.
Nu ska jag inte utge mig för att vara en expert på Digitizing, jag tar gärna emottips från er andra om jag missat någon bra funktion under vägen.
Jag har ju nyligen börjat jobba med Digitizing men det verkar som om redigeringsfunktionen på Embird är mer användarvänlig. Och fel gör man ju..... :-)
Malinka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-21, 14:02   #18
Tina Tina är inte uppkopplad

Malin: Har du fået din maskine hjem?

Nu har jeg jo læst tråden - og kan godt huske, at jeg var lige så spændt på at få min Designer I hjem og prøve den.

Det er en rigtig god maskine, og jeg er sikker på, du nok skal blive glad for den. Der er en rigtig god instruktionsvideo med, så du kan få demonstreret trin-for-trin, hvordan det hele virker, og den er meget nem og enkel at bruge.

Og den allerhurtigste måde at lære det på er learning-by-doing, så god fornøjelse.

Mvh. Tina
Tina är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-21, 14:14   #19
Malin Malin är inte uppkopplad

Nej, maskinen har inte kommit än... Men jag väntar tålmodigt! Hoppas att den kommer snart! Ska bli sååå kul! /Malin
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-01-23, 15:43   #20
Malin Malin är inte uppkopplad

Äntligen är maskinen här!

JAAAAAAA! Igår fick jag min efterlängtade Platinum plus! Nu har jag installerat card reader/writer och costumizing å ska snart sätta igång! ÅÅÅ så roligt!
Malin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-02-13, 10:15   #21
Janne Janne är inte uppkopplad

Svar till Malin Zamore...

Hejsan Malin.

Jätte kul att du inskaffat dig en brodermaskin, hoppas du får mycket glädje av den.

Ett lite kort inlägg om dina problem med Digitizing Plus.

Programmet har tre fönster: Create (skapa) - Edit (redigera) - Picture (bild).
Programmet startar alltid i fönstret, Picture.
Flikarna längst ner bläddrar du mellan fönstren.

I det första fönstret ändra du i din inladdade bild, fylla igen linjer, färga etc.

I fönstret Create digitaliserar du din bild med stygn.

Och i fönstret Edit kan du ändra dina stygn, färger, stygnlängd mm. som du skapat under fönstret Create.

När du skapar ett brodyr i Create - klicka på knappen "diskett"(save) och ett fönster dyker upp, ditt brodyr sparas då i en Can fil, en mycket viktig fil för det är den filen du öppnar för att ändra i brodyret om det inte blev bra!

När du sen vill sy ut bilden ska du som du säkert redan vet klicka på knappen 3D Create, där skapas dina stygn i VIP format eller i en mängd andra format, Pfaff, Janome, Brother mm.

Så....var noga med att inte glömma bort Can filen, för då måste du börja om från början igen!
Can filen laddar du upp i fönstret Create om du behöver ändra något.

Ps. När du börjar att sygnlägga en bild under Create, kom ihåg att använda knappen Design Area och dra en ruta runt bilden det första du gör, då kan du direkt välja storlek på brodyret och programmet digitaliserar ditt brodyr rätt.

Det finns en hel del bra övningar i handboken, testa dom också.

Lycka till!

Jan Lindström
Fackman på Husqvarna Viking i sandviken
Janne är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:13.