![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Klänning med bård?
Jag tänkte sy mig en sommarklänning i bomull... Mönstret är från en vanlig balklänning, med tre framstycken och 4 bakstycken, rak urringning med axelband...
Det jag undrar över är om man kan sy en slags "bård" på urringningen i ett helt stycke (utan att behöva, som på mönsterdelarna, ha 3 delar fram och 4 delar bak. Vill att den ska vara hel, de blir snyggare då. E de nån som fattar min kassa beskrivning? Kolla på bilden nedan (hittade den här) Jag menar den rosa bården upptill, fasttsydd utan sömmar fram och bak. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ta bort så mycket från mönstret som du vill att bården ska va. sätt sen ihop dom borttagna delarna med varandra till en lång bit (nånstans bör du väl ha ett blixtlås eller dylikt, så därifrån och runt)
det borde funka (i teorin iaf) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ohh, tack!!!
![]() Så jag kan klippa ut en remsa tyg som motsvarar alla delarna? Och sen sy på den? Ska testa!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
så skulle iaf jag göra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Då kör jag på de!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det ska absolut fungera, så skulle nog jag ha gjort.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack så mycke!!!! De gick bra med bården å den osynliga dragkedjan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:13.