|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  2017-10-16, 15:19 | #1 | 
| Medlem sedan: okt 2017 
				 | 

Skillnad blixtlås
			 Hej, jag är nybörjare och ska köpa ett blixtlås som jag ska sy in i en litet fodral. När jag tittar på blixtlås på en sida finns det massor av olika modeller att välja mellan. Det finns delbar/ej delbar, tvåvägs delbar/tvåvägs ej delbar, spiral, dropphänge, kulstång.... Jag tror att det är ej delbar jag ska ha men är det någon som kan ge mig lite info i blixtlåsdjungeln?  | 
|   |   | 
|  2017-10-16, 17:27 | #2 | 
| Medlem sedan: sep 2005 
				 | Delbara sätter man jackor,  tvåvägs kan man dra både uppifrån och nerifrån. Spiral-lås är smidiga att sätta i tunnare plagg Kulstång och dropphänge är det som finns nedanför löparen. Ska Du sätta blixtlås i ett fodral, så rekommenderar jag ett 4 mm spiral-lås | 
|   |   | 
|  2017-10-18, 16:44 | #3 | 
| Medlem sedan: mar 2009 
				 | Dahlia, en så enkel och begriplig sammanfattning av blixtlåsdjungeln!  Kan du också förklara varför och när man använder osynliga blixtlås? | 
|   |   | 
|  2017-10-18, 18:41 | #4 | 
| Medlem sedan: sep 2005 
				 | Ett osynligt blixtlås sätter man t ex i ryggen på en klänning, i en kjol. Man slipper de där "flärparna" vid blixtlåset. Det enda som är lite synligt är löparen. Dessutom tycker jag att de är enklare att sy i än de synliga. Det finns pressarfötter för osynligt blixtlås. I nödfall kan man använda presarfoten för osynlig fållsöm. | 
|   |   | 
|  | 
| Taggar | 
| blixtlås, skillnad | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | 
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet | 
| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:05.

Linjär visning
 Linjär visning