![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Extra bra tygbutik i Helsingfors
Åker till Helsingfors i dag och undrar om någon vet en extra bra tygbutik att besöka en söndag centralt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har aldrig varit inne i just denna affär, för nu har Eurokangas delat sig. På det gamla stället finns inredningtyger och gardiner. Modetygerna har flyttat till tidningshuset (=sanomatalo)
Muodin Eurokangas Sanomatalo Töölönlahdenkatu 2 Öppet:må - fr 9 - 19,lö 10 - 16 Sisustajan Eurokangas: Södra Esplanaden 22 Öppet: må - fr 9.30 - 19 lö 10 - 17 En kompis berättade att affäran är ok. Lika bra söm förut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar. Tyvärr så visade det sig att Helsingfors var lika stängt som Stockholm var på 70-talet under söndagar. Det enda som var öppet var några krimskrams butiker. så det blev inget shopande övehuvud taget
![]() Fast vi hade trevligt ändå ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Jag var själv i Helsingfors i slutet av augusti, och då var det mesta i centrum öppet. Måste ha varit det sista veckoslutet med sommar öppethållande. Redan för fem år sitten fick riksdagen motion om ärendet. Jag trodde det var färdigt redan. Om Du bor nära Stockholm, kan Du ju passa på att handla hos Eurokangas i Kungens Kurva, innan affären slår igen. Senast redigerad av quinna den 2005-09-26 klockan 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Där har jag varit massor av gånger, en trevlig butik synd att den stänger. Får väl åka till finland fler gånger
![]() Om de inte ändrat på öppet tiderna tills nästa gång så ska jag se till att åka dit en vardag eller lördag. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:52.