![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
Ska jag ta kursen?
Nu har inbet.kort till Mönsterkonstruktion I+II på Folkuniversitetet i Sthlm kommit. 3800 kr!!!!
Ska jag verkligen gå? En kväll i veckan terminen ut. Är det värt pengarna? Jag gör det mest på kul bara.... Ge mej några argumen (för och emot) så jag får än mer att tänka på ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Bodde jag i Stockholm och hade råd och möjlighet att gå kursen skulle jag göra det om jag anser att jag har nytta av kursen. Tycker jag om att sy och vill lära mig att rita och ändra mönster så är det ju värt pengarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Lite kunskap är väl aldrig fel, och är du intresserad - kör på!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Om du har pengarna tycker jag att du ska gå. Man brukar lära sig massor och det blir roligare att sy efteråt (tycker jag ialla fall
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har du råd ska du absolut gå. Man lär sig rita grundmönster och därifrån ändra till önskade modeller. Dessutom träffar man ofta andra kursare som man inspireras av.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag skulle utan tvekan gå en sådan kurs om jag hade pengarna och tiden. Satsar just nu på kyl/frysbyte, ny TV, skrivare till datorn och helst av allt en brodermaskin samt en symaskin som tål misshandel. Behöver dessutom en större lägenhet så mönsterkonstruktionskursen har inte högsta prioritering just nu. Tid har jag däremot ganska gott om.
Glöm inte att ge oss på Sysidan goda råd och tips på hur man kan ändra mönster när vi har problem!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har ju bara gått första delen och på ABF, men det var hur kul som helst och man hade riktiga aha-upplevelser. Jag tror kanske inte att jag kommer hålla på att rita mönster så mycket i mitt liv. Så mycket syr jag egentligen inte. Men förståelsen för hur ett mönster är uppbyggt och varför man inte kan ändra bara si eller så är mycket värd den också.
Helt klart ska du gå! Jag bara längtar efter att del två av min kurs ska börja... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
den är absolut värd att gå. nu har jag inte gått exakt den, men jag gick deras ettåriga utbildning och den va jättebra. det är samma lärare så jag gissar att dom är ganska lika.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag håller med de andra, har du råd ska du absolut gå, om du har lust! Själv har jag gått flera kurser i mönsterkonstruktion på komvux - helt gratis! De var jättebra, men det är många år sdean nu. använder man det inte är det lätt att glömma av. Nu för tiden syr jag ju inte kläder längre så det är ju inte så konstigt. Men förr kunde jag bara använda mitt byxmönster så satt de perfekt. Men det är många år och kilon sedan.
/Gunnel |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:45.