![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Jag är en total nybörjare på det här forumet och jag är ganska så mycket nybörjare på att sy också. Sydde en del i grundskolan på syslöjd och liknande, men det var några år sen nu.
Nu har jag dock bestämt mig för att sy kuddfodral till två stora kvadratiska prydnadskuddar jag har. Problemet är bara att jag inte har någon aning om hur. Vad använder jag för slags söm? Är det bara att sicksacka runt de klippta kanterna och sedan sy ihop dem med raksöm, eller borde jag använda någon slags starkare söm? Jag har köpt blixtlås att sy fast och det tror jag att jag kan klara av, jag vill mest bara ha koll på hur jag syr resten av fodralet så att det håller ett tag. Hoppas det inte är en alltför dum fråga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag skulle dela bakstycket på mitten och sätta dragkedjan där. Sedan skulle lägga fram o bakstycket räta mot räta och sy en raksöm runt om. Tror du att det blir stor belastning på kudden kan du sy 2 varv eller med förstärkt raksöm. Efter det kan du zz ett varv runt om. Glöm inte att ha dragkedjan öppen en liten bit så att du kan vända fodralet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:50.