![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Flernåls brodermaskin
Jag söker efter en brodermaskin med flera nålar. Den jag hittat är från brother och dem har bara en enda med mer än en nål.
Vill ha fler alternativ än bara en. Allt av intresse gammalt som nytt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
broderkort 156 från husqvarna är några sytt med tvillingnål, andra med vingnål och några med både och. Det finns 20 broderier på kortet.
Mvh Trine Förlåt jag missförstod frågan.Jag vet inte om man kan radera svaret. Senast redigerad av trine den 2007-05-23 klockan 20:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar.
Men det är en brodermaskin med flera nålar jag är ute efter. Den jag hittat är en med 6 st nålar. Men behöver hjälp att hitta fler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag vet ju inte vilken prisklass du tänkt dig men Janome har MB4 och Brother PR600 som har fler nålar. Ovanför den prisklassen hamnar du nog på industrimaskiner. De som jag har nämnt är väl någon sorts blandning mellan hushåll och industri.
MB4 med fyra nålar kostar enligt Pastellens hemsida 55000 kr inkl moms. Eftersom den precis är lanserad så finns det väl inte många ex ute för försäljning på begagnatmarknaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hej.
Der är som ankungen säger att det är väl dom två du har att välja på , sen blir det industrimaskiner. Jag har själv två st PR600. det är underbara maskiner. Jag tittade på Janomes 4 nålars på mässan i våras.Detär exakt samma maskin som PR600 men är mindre.Jag tror inte att den hade automatisk nålträdare (kan ha fel). Jag tror inte att det skiljer mer än knappt 10.000kr på dom och då får du betydligt mer för pengarna om du väljer den stora. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Budget
Jag rullade efter Britt i släptåg på mässan
och i mina ögon var det som original och i hopklåpad kopia... Brothermaskinen fick mej o dregla. medan Janomes fick mej o tänka och????? den lilla fördelen av den lilla friarmen och 4 nålarna motiverade inte mycket. då hade jag heldre grävt i penningpungen o köpt en dröm maskin, lite orättvist att Britt har två tycker jag... Men ok då det e hon värd!!. jag är väldigt förtjust i min egen lilla hemma pular maskin, men jag syr ju inget för någon produktion, men om jag hade tänkt sälja mina alster oj vad fort jag ringt till Brother då... tjilevippen |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja jag kan inte annat än hålla med föregående talare, jag har ju åxå en brorsa, och är helnöjd.
Ett stort plus är ju Caj på supporten i H-borg och Robert på HK i G-borg.Där får man alltid hjälp.Lycka till med valet och låt oss visa vad det vart. / Evalena. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Såg just att det finns en begagnad 6-nålars maskin till salu på Sysidan...
http://www.sysidan.se/classifieds/view.htm?ID=1922 Men den hette tydligen SWF ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det ser ut att vara en Pr 600 kopia, kanske värt att kolla på en ny för bara lite mera kosing?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:03.