![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Cheerleaderkjol?
Är det någon i detta underbara forum som har ett mönster jag kan få köpa på en sån kjol??
Jag letar efter den typiska cheerleader kjolen som är 2 färgad med veck och lite kortare än knä lång. SNÄLLA nån som har som jag kan köpa eller vet var jag kan hitta ett mönster att köpa. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
denna sida kanske kan ge dig hjälp att hitta det mönster du söker?
http://www.geocities.com/FashionAvenue/1492/cheer.html e-bay är ett annat ställe som är bra att söka på Senast redigerad av MonikaW den 2007-04-11 klockan 12:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Har Du kollat de vanilga mönstrera på syaffär´n, jag tyckte att det fanns användbara mönster i endera Burda eller Stil, kommer inte ihåg vilket. Men jag vet att jag komenterade det när jag bläddrade i katalogerna sist för när jag skulle ha ett lämpligt mönster för ca 15 år sedan var det helt hopplöst. Jag sydde 20 stycken drillflicksuniformer och det var ju med ungefär samma typ av kjol som Du vill ha. Jag fick köpa ett mönster så att jag fick lite mått och sedan ritade jag om det så att jag kunde lägga veck med annan färg under.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
tyvärr är det så att tygbutiken i stan tar 250kr/mönster om jag ber henne ta hem ett mönster till mig.
![]() Det känns lite väl mycket tycker jag då kan jag ju nästan köpa en fabrikstillverkad kjol. Tänkte det kanske fanns nån stans på nätet man kunde beställa ett mönster eller om nån här på sysidan ägde ett mönster jag kunde få köpa. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Varför inte göra ett eget mönster?
Jag har ett mönster på en helveckad kjol i en sybok, och där utgår de från en rektangel som de veckar. En cheerleaderkjol är ju lite annorlunda, men jag skulle ta måtten: Midja Längd på kjolen Så vid kjolen ska vara när vecken inte tittar fram. Sedan delar jag kjolens vidd och midjemåttet med antalet paneler, och får en rektangel som är smalare i toppen. Dessa ska du sedan bygga upp hela kjolen med. Om du har tio paneler ska du ha 10x3 (10 paneler av yttertyget, 10 paneler av undertyget som ska synas, och dessutom 10 paneler delade på mitten som håller ihop yttertyget med undertyget.) Förstod du? Jag kan komplettera med bilder och mer förklaringar annars ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
jo jag förstår hur du menar. tror jag får göra en liten modell först vill ju inte göra fel så tyget blir förstört...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
Är det till barn eller vuxen kjolen ska vara? Här är tex ett mönster Senast redigerad av MonikaW den 2007-04-11 klockan 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det är till vuxen de som var på ebay länken var väl bara barn mönster...eller??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
var kan man köpa Mccalls eller simlicity mönster på nätet då...förutom ebay??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Här bland annat
http://www.simplicity.com/ Den här är helt suverän när det gäller olika tillverkare. Snabba leveranser och de har även en del mönster för nedladdning som man sedan skriver ut på egna sidan. Har själv handlat där och det var inga problem. Sewingpatterns |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
super tack!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:18.