![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hur stora motiv klarar en hemma borideri maskin ?
Jag har ev fått ett uppdrag för att göra scenkläder för ett band.
En av bandmedlemmarna vill ha en "broderad 70-tals skjorta i flummig ond stil". Jag har kläckt en idé för ett motiv som skall gå i slingror från nederkanten på båda ärmarna samt nederkanten på fram och bakstycket. Den längsta "slingran" är kanske 30/40 cm. Går detta att stygnsätta överhuvudtaget elelr skall jag återgå till plan b som är att måla eller trycka slingrorna istället ? Kan lägga upp en bild på motivet när jag är hemma nästa gång. Men tänk artn noveau/tim burton stuk. /L |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hq har ju endless hoop vilket är en båge som man kan brodera långa slingor/motiv i vilket gör att du kan brodera hur långt du vill. Annars är hq största båge 36x15cm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
okej...det låter ju inte stört omöjligt då. Måste bara hitta någon med broderimaskin som är villig att hjälpa mig (om projektet nu blir av).
Vill mest bara kolla upp vilka vägar det finns att gå så jag ärl ite förberedd. /L |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:24.