![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Tips för minskad tygåtgång sökes
Jag vill använda min broderimaskin för att göra broderade quiltblock. Problemet blir då att även om jag vill göra ett block som är typ 15*15 cm måste tygbiten jag sätter i broderiramen bara betydligt större och det känns som jag slösar tyg. Finns det något finurligt sätt att lösa detta på? Kan man stryka på en större bit av något mellanlägg och bara spänna fast mellanlägget i ramen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag broderar inte själv så jag vet inte hur mycket extra tyg som måste spännas fast, men går det inte att använda omgivande tyg till tex loghouse, courtstep eller andra block som använder remsor? På det sättet kommer ju tyget till användning iaf...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Re: Tips för minskad tygåtgång sökes
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Eller köp klistersprej alternativt klisterunderlägg och fäst en bit tyg på. Då slipper man sprätta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
QUOTE]går det inte att använda omgivande tyg till tex loghouse, courtstep eller andra block som använder remsor?[/QUOTE]
Jag har redan en stooooor låda med spillbitar som ska komma till användning en dag... ![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Finns oilka att välja på men det vanligaste är nog vanligt rivbart underlägg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
När jag broderar flera liknande motiv så klipper jag inte tyget i bitar för varje motiv utan tar hela biten tyg och sätter in i ramen.
Efter första motivet tar jag loss tyget från ramen och flyttar det lite, men bara så mycket att nästa motiv ryms i bågen. Då blir det inte en massa onödigt tyg över som bara går till spillo. Ett bra sätt är att först rita rutor för varje motiv på den stora tygbiten. Eftersom jag inte arbetar med just quiltning så kanske min förklaring inte lämpar sig för dig. Senast redigerad av xyzavslutat den 2007-03-26 klockan 18:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:02.