![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Bra mönster på stuprörsjeans?
Finns det någon här på sidan som vet var man kan få tag på ett bra mönster på stuprörs jeans??
Eller så kanske det finns nån vänlig själ som har ett man kan få köpa för en peng.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
har du ett par gamla som du gillar så sprätta upp dem o gör mönster efter dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är ju det jag inte har...eller rättare sagt svägerskan inte har. Det är hon som vill ha ett par stuprör o då hon inte kan sy så har jag lovat hjälpa henne.
Letar efter ett mönster som inte är så fruktansvärt högt i midjan...har bara hittat stuprörs jeans med en JÄTTE hög midja ![]() Ingen annan här som vet var jag kan hitta ett sådant mönster??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Är det INGEN som har eller vet var man kan få tag på ett mönster????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hejsan.
Här hittade jag 2 mönster. http://www.mccallpattern.com/item/M5...s_pants&page=1 http://store.sewingtoday.com/cgi-bin...I=20018&page=1 Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hej igen.
De här ser rätt smala ut också: http://www.burdamode.com/Hosen_Overa...4503,deDE.html Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Har du något annat bra mönster på byxor/jeans som sitter bra från midjan till knäna?
I så fall går det utmärkt att utgå från det, men att ändra på benen så att de blir smalare. För att inte riskera att få dem för smala skulle jag klippa till byxbenen helt raka (dvs med samma benvidd från knät och ner) och sedan experimentera med att sy in dem lite tills du är nöjd med vidden. Och har du inte något lämpligt byx-mönster sen innan så går det förstås att köpa ett mönster som ser ut som du vill från midjan till knäna, och sedan göra motsvarande ändringar med det. Lycka till! /Ilsefin |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Å tack Ann det första mönstret du gav tips om var precis ett sånt jag letade efter.
Går McCalls mönster att köpa i tygaffären eller måste man beställa det via nätet?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Hej.
Jo, McCalls mönster går att köpa i vissa tygaffärer. Jag vet tyvärr inte vilka tygaffärer som finns i Jönköping men Ohlsons tyger har om de finns hos dig. Annars kan du säkert köpa dem via dem eller SidenCarlsson i stockholm (jag tror de kan skickas med postorder) Mvh Ann |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:29.