![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Designer 1???
jag har fått erbjudande om att köpa en designer 1 billigt för 22.000 ett år garanti, jag förstårju att emot min rose är den guld
men ni proffs där ute kanske kan ge mig tips o råd vad som är bäst. vad ska jag kolla på vad ska jag akta mig för,vill inte köpa grisen i säcken igen Pliiiis help |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
JAG GJORDE DET
nu e jag en stolt ägare av en stor brodyrmaskin...
så himla kul inget mera förminsa klippa sy och bli besviken tjoho vilken underbar man jag har som tyckte att jag faktiskt behööövde en stor maskin jublande glad Annie |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Grattis till din nya maskin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
JÄTTEGRATTIS tll din nya maskin, men du ser väl inte detta för du syr väl bara :=)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Grattis till din nybegangnade D1, jag kan se dig sitta där och bara njuta av att brodera.Kan tänka mig att en helt nu värld har du framför dig nu. Kram Karin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack
vad gulliga ni är
jag syr så det sprutar om det, tyvärr måste jag ladda kameran... men villken skillnad, så enkelt så lite bök åååh det är underbart... och jag får plats. jippie jag lovar britt i morgon är det bilder uppe kram |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad roligt att den går bra. Men du, Glöm inte att sova i natt!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Grattis!!! Blev glad för din skull och väntar att få se bilder på dina alster. Det kanske ska gå för dig att sy lite på den också med start/stop knappen och alla de knapparna framme…
![]() Själv tycker jag om de runda broderbågarna: jätte lätt att spänna tyget i de och med bättre resultat. (Jag använder bara de till mindre broderierna.) Tråkigt att det finns bara till 10x10 cm stora broderier och även marginaler inom bågen tillåter till 12x12 cm stora så går det inte att ”lura” maskin. Lycka till med din nya/gamla Designer!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Det var väl det jag visste,du behövde en sån maskin grattis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
mmilla hon i affären visade en sådan klämbåge och jag tror den var 15x20 eller så..
ska kolla på mässan, den skulle onekligen förenkla för mej jag blir så glad över att ni e glada för min skull. tänk om jag visste att jag skulle få nya vänner när jag hittade detta forumet , varm i bröstet blir man kram på er |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Det måste vara båge 15x36 cm???… har inte den … den kostar himla mycket så jag saknar den inte speciell. Men du, fick du inte den i komplekt? Min Designer ganska gammal så då var den inte med.
Men faktisk har jag ingen stenkol på vad finns… och är ganska lat av mig, så-å.. jag trodde att den "Spring hoop" var uppfunnen för mig… Rekommenderar! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Vad roligt Annie!!! Vilket bra pris för en bra maskin!!! Klart du "behövde" den!!!!!!!
Tänk på att du inte alltid måste spänna in tyget i bågen. Om underlägget är bra inspänt kan man lägga tyget ovanpå. Lite spraylim eller självhäftande underlägg så tyget hålls på plats, sy en fixram (tror de finns inbyggda i din nya leksak... förlåt, nyttopryl menar jag..). |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Åsa
menar du att jag tex kan spänna underlägget ett sådant där lite fibrigare bara, spraya klister lim och lägga på en täckjacka???
åhhh håller min lilla tumme... tänk om det skulle kunna funka, men jag e lite feg o behöver lite handledning... Annie |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Hmmmm... täckjacka har jag ju inte provat förstås, men det KAN faktiskt funka! Gör det ideligen med tjocka handdukar som ju kan vara svåra att spänna i bågen. För att lägga på en jacka skule jag nog sats på ett bra självhäftande underlägg. Bibbi här på Sysidan använder något som heter filmoplast, och är alldeles lyrik över det. Sök i forumet så kan du nog hitta mer info om det.
Kanske ska säga att man inte tar första bästa spraylim man hittar, uten det ska vara temporärt lim avsett för tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Skulle ju skrivit att du kan ju testa med skräptygbitar först, och så kanske ta en filt som det inte är hela världen om du misslyckad med sedan, eller så!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:56.