![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Vad brukar det kosta att sy upp en balklänning?
Tar studenten till sommaren och är på jakt efter en balklänning... men eftersom jag inte är en person som gillar de tvådelade sakerna man ofta kan hyra på klänningsbutiker (som halva klassen kommer gå omkring i), så undrar jag vad det kan tänkas kosta att sy upp en ganska enkel balklännings modell?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
det är nog väldigt olika, men jag har för att en kompis fick sin klänning uppsydd för 700 kr , då fick hon köpa tyget själv
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Okej...
Det kostar ju en del då när man ska ha tyg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
jo fast det beror ju på vilken prisklass man vill ha! frågan är väl om man måste köpa det dyraste tyget?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag brukar ta 1500,- för att sy upp en balklänning, och då får kunden hålla allt material.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nej jag är ju ute efter en enkel klänning också.. empireskuren sådär. Jag är dålig på tygkostnader.. och vad man i såfall ska använda för tyg.
Nåja, det blir nog för dyrt att sy upp, jag får försöka leta upp en klänning i stadens butiker istället. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
men i affärerma kostar dom ju en hel del!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag går hantverksprogrammet på gymnasiet och vi tar 800 plus material för den balklänning. Men då måste man komma ihåg att vi itne är färdigutbildade och heller inte behöver "leva" på inkomsten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:23.