![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Hjälp med prissättning ...
Jag tycker det är jätte svårt att sätta priser på saker ja gör. Denna sydda jag på beställning mest för att jag tycket det skulel bli roligt att prova. Vi kom överrens am att jag skulel sy först och sedan prissätta, vill hon sedan inte köpa för det jag begärde så skull jag behålla den till min son...
Materialet har väl kostat sisådär 60:-, hur mycket man man ta för en liten leksakstårta? Den är helt handsydd... Bild finns här: http://www.sysidan.se/obj/photo/c/c6...e4adddf72f.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det beror ju lite på hur mycket tid du har lagt ner på den...
Men när jag gick i trädgårdsskola och vi lärde oss att binda buketter så fick vi också lära oss att prissättningen skulle vara åtminstone materialkostnader*2, om jag kommer ihåg rätt. Men jag tycker att du ska ta åtminstone 100 kr för den. Speciellt emd tanke på att den är handsydd. Tycker inte heller att det låter värst dyrt. Har du sett adnra liknande saker? Det bästa är alltid att jämföra andras priser tycker jag. Så tar man inte alldeles för mycket eller alldeles för lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Den där betalar jag absolut 200:- för!
(Normal - tårt storlek?) Tycker inte du skall ta en enda krona mindre än 160:-! Det är ju vad en "riktig" ÄtTårta kostar! Midre tycker jag inte du skall ta! Suuuperfin! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack för era svar, tror att jag kommit fram till ett pris som känns bra för mig
![]() Hej, Hej Tina förresten *vinkar* ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.