![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har hämtat ett broderi
på en gratis sida på en lastbil som jag tänkte ändra texten.
Texten är broderad på lastbilens sida kan jag markera den på något enkelt vis och ta bort den och fylla på med andra färgen som lastbilen har på sidan? Sen ser jag att den är full med vita prickar.. antagligen inte riktigt fylld.. kan jag fixa detta på något sätt ... vet att jag kan gå in och "dra" i tråden brevid den kala fläcken så att den fyller, men detta var så många kala fläckar att det tar emot att göra så. Förslag Broderiet finns på denna sida och jag har 3D Professional. http://3web.dkm.cz/embroidery/k03_vehicles.html P.s Usch vad jag bombar er med frågor... har tusen till på lager,...hoppas det går bra. Eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Er det den gula eller röda lastbil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Den röda där det står siko på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Skicka mig din mailadress.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag ser inga vita prickar i de program jag öppnar den i (öppnar den som PES). Och jag har zoomat in rätt mycket.
Eftersom det är tomt bakom de röda bokstäverna (de ligger altlså inte utanpå vitt) så blir det förmodlige bäst om man tar bort även det vita på skåpet och skapar en ny fylld yta i önskad färg. I stort sett abra raka streck, så det borde inte vara alltför svårt (men jag inte samma program som du så jag kan inte säga precis hur du ska göra). |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Här kommer en bild ... titta på det röda och det svarfta så ser du vita ptickar... dvs tomma ställen.
/eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det är ditt program som gör så att det ser ut som vita prickar. I mitt program syns inga sådana. Däremot är alla vävfyllningar ganska glesa, om man jämför med dem som jag brukar skapa default.
Jag har fixat den här nu, så maila mig om du vill ha den. /Gunilla |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Så här ser det ut i mitt program med lite zoomning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Jag vill gjärna lära mig själv om någon har tid och lust att förklara..
Tack Gunilla mailar dig. /Eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
När du skriver glesa vävfyllningar gör det så att tråden inte täcker hela motivet då eller?
/eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Du, här har det nog hänt konstigheter vid konverteringen! För du har ju dessutom en vit sydd bakgrund som inte ska finnas med (ser det i alla fall ut som). Just tätare skulle nog för övrigt inte jag vilja ha fyllningen. Att döma av hur det ser ut i mina program räcker tätheten utmärkt.
Detta är ju ett mönster skapat med automatisk stygnsättning skulle jag tro (man ser det bland annat på att alla stygn verkar gå åt samma håll), och de blir ju inte like bara som de som görs manuellt. Inte i närheten en gång, men förhållandevis bra är det i alla fall, tycker jag. (Jag kollar alltså i "realistic preview", "3D-view" "Artistic ciew" elelr avd det nu kan heta i olika program för att se hyr den faktiskt kommer att se ut sydd. Brukar stämma rätt bra i mina program.) Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2006-12-30 klockan 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Konvertering??
Jag laddade bara ner det och öppnade... har jag missat något som jag skulle ha gjort kanske? /eliza |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Ditt program är kanske inte så bra på att tolka PES.filer, vad det verkar...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
Hmm känns inte bra... ett väldigt dyrt program... och inte kan det... inte bra... inte bra..
Har 3D Professional. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
Det vita i bakgrunden är nog bara visningsläget för broderiet i 3D. Ser ut att vara inställt att visa en trikåbakgrund så det är inget att bry sig om.
Jag får inte heller de vita prickarna i Embird och jag tycker också att tätheten ser bra ut. Ett lite plattbroderi som antingen är automatiskt gjord eller inte gjort med så stor omtanke just för att alla stygn går åt samma håll vilket, enligt mig, ger ett rätt platt och tråkigt broderi. Fast ibland kan det vara skönt att ta till sådana också. Vad gäller bokstäverna så skulle jag, precis som Asawi säger, ta bort även det vita (svagt grå) och göra en ny yta. Man kan också göra om den röda texten till samma som bakgrunden men det lär troligen inte bli helt lyckat eftersom man lär ana texten genom att det blir ett möte mellan två ytor. Hur du rent praktiskt går tillväga får du ta med någon som har ditt program. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:37.