![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Symaskinsnålar!
Jag undrar en sak om symaskinsnsnålar...
Behöver köpa lite nya, bl.a. tvillingnål o några nya storlekar. Har en rätt gammal symaskin. Men undrar om det bara e att gå o köpa, lr om det krävs speciella nålar för speciella fabrikat? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Jag har aldrig råkat ut för att det skulle vara speciela nålar till olika maskiner. Det ända är att det finns tvillingnålar, stetchnålar etc, men det är väl som går till alla maskiner, skulle jag tro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tja det finns ju egentligen två sorters nålar, en sort med helt rund kolv oc en med en sida av kolven tillplattad, men det är bara att du kollar på dina nuvarande om de är "platta" eller "runda" sen finns det förståss speciella nålar till industrisymaskiner ex. de har en skåra på sidan och är lite tillplattade vid nålsögat på motsatt sida, men det står på de förpakningarna om de är till industrisymaskiner
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
När det gäller märke så är Schmetz bäst. Andra märken har en tendens att inte vara lika hållbara, har lättare att bli uddstött. Schmetz håller lite aning längre. Nu för tiden köper jag bara Schmetz-nålar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:32.