![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Mönsterkonstruktion?
Finns det någon som åtar sig att göra mönster?
Hittar inget lämpligt mönster till brudklänning. Den ska vara i siden med liten nedhasad kort ärm, släp,drapering som går från ena sidan (över midjan och bysten och ihop strax nedanför höften) Alt 1: köpa datorprogram för mönsterkonstruktion. Någon som har förslag? Alt 2: köpa den tjänsten av någon som vill åta sig det. Finns det någon som vill, kan och är intresserad? Hälsningar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har mönsterkonstruktionsproblem med.
Vill sy en jacka efter mina egna ideer då det inte finns mönster som tilltalar mig (skulle kunna klippa ihop några men det blir för dyrt) och jag skulle vilja veta om det finns nånstans man kan vända sig (som privatperson) för att få en skiss omvandlad till ett mönster. Jag har sökt efter mjukvaror som tex patternmaker och testat demos, men då jag inte kan ett skvatt om mönsterskapning så fattar jag inte hur jag skulle kunna lyckas med nåt sånt. Jag är även för fattig för att kunna köpa ett program som kanske skulle kunna hjälpa mig :P Jag funderar starkt på att köpa en bok eller två men så här i början av min sömnadskarriär skulle det vara så mycket lättare att bara få hjälp. Om nån vet nåt så skulle jag bli överlycklig för hjälp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Min första tanke är att kolla med en skräddare i närheten.
Dom borde väl kunna göra ett mönster till dig mot betalning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ah, skräddare, tänkte inte ens på att det fanns sådana
![]() Tusen tack! Ska kolla om jag hittar åt någon imorgon redan! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:14.