![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Finns det stretchtråd att köpa till symaskin?
Jag undrar om det finns stretchtråd att köpa till symaskin? Jag tänkte på att man syr med vanlig raksöm då och så blir sömmen stretchig.
Jag kollade på ett trikåplagg jag hade och där var det sytt med vanlig raksöm och den sömmen gick att töja ut en del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Stretchtråd
Hej!
Jag hittade någonstans på internet information om detta. Därför har jag tidigare efterlyst en tråd, som just skall kunna klara av stretch på ett bra sätt. Sytråden heter Woolly nylon. Dessvärre verkar den inte finnas till försäljning i Sverige...hör gärna av dig om du skulle lyckats hitta den, eller någon annan tråd som funkar bra till stretch! Vidare hittade jag ett tips på en sida (fast minns ej var), där en tjej brukade sy med woolly nylon och tvillingnål. Sedan vände hon på tyget, och sydde med tvillingnål på sömmens baksida också, dvs hon fick en stretchig söm med "overlock"-utseende fastän hon sydde med vanlig maskin... mvh Helena |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Har oxå kikat efter woolly nylon i Sverige,
men inte hittat ![]() På engelska e-bay finns dock denna säljare; http://cgi.ebay.co.uk/WOOLLY-NYLON-T...QQcmdZViewItem o jag har oxå tittat på denna amerikanska e-bay säljare, som säljer Woolly Nylon Extra; http://search.stores.ebay.co.uk/Baby...283789QQsofpZ0 När plånboken tillåter ska jag nog pröva beställa några rullar från England... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ah ok. Tack för tipset!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:44.