![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Hjälp! Bara undertråden syns
Min Janome 300 har börjat gå egna vägar. Undertråden syns mer och mer och på det senaste försöket, blev det nästan bara undertråden som syns, se bilen. Jag har testat att ändra trådspänningen men det hjälper inte. Vad kan det mer bero på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
hej!
Har du kollat hur ren den är? Läs instruktionsboken och plocka isär/öppna allt som beskrivs. Man hittar mycket störningsskräp då. Åsså smörjer du upp den på en gång. Hoppas att det blir bättre! /pia |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Om inte rengöring hjälper så kan det bero på sorten undertråd du använder. Vilken tjocklek har du på undertråden? Janomen 300E gillar inte tunna undertrådar rent generellt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Oj, stackars dig vad jobbigt. På min husqvarna berodde det på att jag använde för grov undertråd men det verkar vara annorlunda för Janome. Har du samma tråd som du brukar då det funkat måste det ju bero på nåt i maskinen. Har inga goda råd tyvärr.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
undertråden
de där har jag oxå undrat över,,har en janome 11000 samma sak med den om jag broderar på bomullstyg ,,då syns ju undertråden på rätsidan??
nån som vet är janome symaskiner känsliga?? så man alltid måste brodera med lika färg på undertråd som övertråd.? har haft husqvarnas förr,,jag har en designer 1 kvar oxå,,och den spelar de ingen roll vilken färg de är på undertråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
hej och tack alla för hjälpen och ni har rätt det var undertråden som spökade. Men det räckte med att jag tog en annan spole som var färdig bara men med samma tråd. Jag ska testa en annan tråd nästa gång. Resultatet kommer så småningom i mitt album.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:40.