![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Bernina Deco 500
Jag har en Bernina bernette deco 500, det har funnits ett mjukvaru program för att göra mönsterkort till de maskinen.
Men enligt Bernina så har det utgått och finns inte att köpa nytt längre. Så jag undrar om det finns någon som har det som kanske vill sälja det eller om någon vet vart man skulle kunna få tag på det programmet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Bernina Deco 500 är samma maskin som Brother PE150/180 med flera.
Du klarar dig inte med bara mjukvara, utan du behöver en kortskrivare också PE Design är ett komplett (men dyrt!!!) paket med stygnsättningsprogram och kortskrivare. Billigare (mindre dyrt...)kan man komma undan med till exempel Vikant Ultimate Box (ca.2000 kr om du köper i Europa) och Embird ($90 för basmodul där du kan jobba med och göra förändringar ifärdiga mönster, men inte stygnsätta egna. Till behöver du fler delar av Embird.). Det är alltså INTE så att det inte finns lämpliga program att köpa nytt! Vad ledsen jag blir när handlare visar sådan okunnighet! Jag har ett par boxar som jag skulle kunna tänka mig att sälja. Har skickat ett meddelande via Sysidan. Senast redigerad av Avslutat medlemskap den 2006-05-05 klockan 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() det var ett positivt svar
![]() Någon som känner till eller har prövat produkter från http://www.vikant.net/gb/index.htm ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det är den Ultimate Box jag nämner. den fungerar utmärkt med din maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
hej! jag var tidigare ägare till en bernina bernette deco 500
och jag använde mig av ultimate box och köpte till 3 st minnes kort till den samtidigt och ultimate box + minnes korten passar även bra till husqvarna scandinavia broderimaskin/symaskin och ramarna som man kan köpa till Brother PE150 passar lika bra till deco 500-600 mvh Anne |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:00.