![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Är det någon som har eller kan komma på en enkel skiss av en typisk studentoverall i vuxen storlek? Det ska gå undan att sy den... Helst på ett par dar bara.
![]() Ska man först dela den i en under och en överdel för att sedan sätta ihop den kanske?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tredje gången gillt... (bilderna var för stora förra gången och allt försvann)
Jag har förstorat ett lekdräktsmönster för barn för att passa en tjugoåring en gång i tiden. Den är gjord i två framdelar, två ärmar, två ryggdelar och två byxdelar bak. Mönstret är mycket enkelt och eftersom rörelsevidden ska vara stor krävs inte mycket provning: det ska ju sitta löst. Insturktioner: Sy ärmarna till bakdelarna Sy ihop bakdelarna i ryggen Sy ihop byxdelarna i rumpsömmen Sy ihop de halva byxorna med bakdelen. Sy ihop framdel med bakdel i ärm- och axelsömmar Nu ska man dona och sy ihop innerbenssömmarna med varandra och sy ytterligare lite på grensömmen; ordningen minns jag inte. Jag tror dock att man kan sy grensömmen fram först innan man syr ihop innerbenssömmen. Allra sist syr man ihop i sidorna från fot till handled och sätter två resårband på varsin sida av midjan för att den ska sitta lite bättre. Hoppas detta hjälper! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack!
![]() Satsar nog på din idé där. Den verkar vara väldigt lätt att följa och mycket mer genomtänkt än vad min plan var. Får väl se hur det går, håll tummarna! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Lycka till! *håller tummarna jättehårt*
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:38.