![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Pyjamas till 9-åring?
Eller en hel, även med jacka också? Är det någon som har mönster? /kram V
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Pyjamas
ja, nu har jag klippt till ett mönster. Men jag vill ha ett randigt tyg "ränder på längden" men
tyget är böjbart åt andra lädden: meningen man skall sy ränderna på tvären. Vad skall jag göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Sy ett par testbyxor i dockstorlek i långrandigt och se om det funkar eller blir tokigt.
Blir det tokigt får du antagligen jaga rätt på ett annat tyg. Är det trikå tror jag du får jaga länge... Möjligen om du hittar nåt med tryckta ränder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Som sagt leta annat tyg.
Skulle du vända ränderna som du vill ha dem kommer byxorna att bli stumma på bredden. Pojken kommer inte vilja använda byxorna. beklagar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
xxxx
Tack, för svar. Jag gör en "bad"rock i stället!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Pyjamas
Hej, det blev ett par jättefina korta pyjamsabyxor (i ett annat tyg). Tyget nu kommer ifrån en Egyptenresa ( i flanell, mycket pyjamas).
Vill gärna sy en slags jacka, vet inte om tycget räcker? Jag har ingen mudd till armar och hals? /kram Vruk |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:35.