![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Jag är helt ny på den här sidan men är redan frälst! Underbar! Min fråga är nog av det lite enkalre slaget, jag har hittat en gammal militärinspirerad jacka/kavaj i grov bomull som jag hade tänkt använda. Men på ryggen av jackan sitter det ett superfult stort märke påsytt. Det hade jag tänkt ta bort men min fråga är nu, hur får jag bort dom fula stygnshålen som kommer skvallra om det forna märket på ryggen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du tror inte de försvinner om du tvättar jackan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Haha jo jag kanske borde klartgjort att jag inte vill tvätta den eftersom den har fått sån otroligt fin patina efter alla år, med exakt rätt typ av "fläckar" etc.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
I så fall får du försöka "trycka" bort syhålen, alltså "flytta tillbaka" bomullstrådarna så att hålen försvinner.
( Usch, vilken himla usel förklaring, med hoppas du fick ut nåt av det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmm okey, det blir ett himmla pill. men är det enda sättet så.. Vad gör man inte för att få se fin ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Lite gnugga fram och tillbaka och kanske strykjärn med massor av ånga om du tror den tål det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det brukar gå att pilla lite med en nål för att "flytta tillbaka" trådarna. Däremot är ju risken ganska stor att färgen bakom märket är mörkare än den övriga jackan, men det kanske inte gör nåt?
Lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Jag skulle tro att hålen är det minsta problemet.
Antagligen så har jackan bleknat regält genom åren men inte under märket. Så min gissning är att, tar du bort dekalen så kommer orginalfärgen i dager. Så här gäller det att välja, Pest eller Kolera. ElisabethS |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Ja ni gurus har såklart rätt..
![]() Färgen bakom är mörkare.. suck. Finns det något effektivt sätt att bleka det området? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
Kloriiiiin...?
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
Sandpapper, rotborste och i sista hand klorin (utspädd)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
Hej!
Kan man inte tänka sig att sätta dit ett snyggt märke på ryggen istället för det fula? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
Jag älskar hål. Du kan sy över dem med hjälp av vattenlösöigt material och lägga på lite snygga stygn för hand eller maskin. Jag broderar fritt och tycker därför allra bäst om saker som inte är hela. Då kan man göra hålen roliga. Pröva denna metod om du vill, Du kan bara duscha eller väta precis där Du sytt så slipper Du tvätta hela jackan. RutViola
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:55.