![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Min vetevärmare
Idag har jag sytt min vetevärmare. Blev en i storlek 20cm x 40cm.. perfekt storlek för magen, ryggen, axlarna eller nacken. En vetevärmare kan alla sy! Svårighetsgrad 1 av 5. Tog mig 2 timmar att måtta, klippa tyget, sy, fylla och dekorera.
(lägger in en bild här lite senare) Min vetevärmare kostade: Vetekorn: 11,50 kronor Lakansväv: 9 kronor Linne (100% linne): 40 kronor ------------------------------- totalt: 60.50 kronor OBS! Har räknat efter åtgång av material.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Var köper man vetekornen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag köpte mina vetekorn på Granngården. Fanns i både mindre och större förpackningar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag köpte mina vetekorn på hälsokostaffären. Men samma påse såg jag på Konsum-butiken för exakt samma pris. Vetekorn som jag använt heter:
Saltå Vetekross och kostar 17 kronor för 750gram. Min vetevärmare (måtten finns i första inlägget) behövde inte mer än 500 gram vetekorn.. den är verkligen väl fylld! Jag har då givetvis sytt kolumner/fickor i innerkudden, så att vetekornen inte rör sig. Startade denna tråd, eftersom jag själv ofta vill veta priser och åtgång av olika material. Förhoppningsvis är det någon som kan dra nytta av denna tråd. Och fråga på gärna om saker som rör konstruktionen/tillverkandet av en vetevärmare! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:43.