Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2006-01-08, 11:53   #1
helen helen är inte uppkopplad

Maskin är färg blind

Hej på er alla på denna fantastiska sy sidan.Fick internet uppkoppling till slut, tja ett halvår tog det. Befinner mig nu mera i spanien, på en liten bergsby. Jätte kul? nej inte när man inte förstår språket.Men alla här är väldigt snälla,eller så tänker dom att jag är Tonta turista, en dj, dum turist.Men till själva frågan min maskin har fått fnatt, Den har blivit färg blind,har D1. Igår ville den inte ens sy vanlig raksöm,vet inte vad dom heter men taggarna som ska flytta fram tyget kommer inte upp.Jag tog förstås bårt broderenheten med maskinen stängd.Har brovat med att stänga och öppna om och om. Den ratten som sitter längst fram och under säger bara kluck, men inga taggar här nej
helen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 11:55   #2
Skumnorpan Skumnorpan är inte uppkopplad

hej

finns det ingen grej man kan ställa in så taggarna kommer fram`?
Skumnorpan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 12:10   #3
degdala degdala är inte uppkopplad

Det sitter en vit ratt längst ner på friarmen.
Vrid på den. Det säger bara kluck, men matarna hoppar upp så fort du börjar sy!
degdala är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-08, 12:15   #4

jo, men den funkar inte. Har aldrig behövt den funtionen förut, eftersom maskinen ställer automatiskt om sig när man tar bort broderenheten
Gammal 2006-01-08, 12:44   #5

Finss det någon som har råkat ut för att maskinen har blivit färgblind? Det börgade med att jag ville ha ljusblå, maskinen säger grå ok. inte så farligt tänkte jag, men den ville ha vitt där det skulle vara rött,och i broderiet jag skulle sy skulle det definitivt inte vara vitt eftersom jag sydde på vit lakansväv?
Gammal 2006-01-08, 13:03   #6

På skärmen var alla färgerna som dom skulle vara men i själva färgbytet blev det inte så. fick hoppa fram och tillbaka mellan datorn och maskinen. Till slut så skrev jag upp färgerna och la dom på rad i tur årning. Sen fick maskinen tycka vad den ville. Har ingen skrivare med mig
Gammal 2006-01-09, 12:41   #7
tvilling22 tvilling22 är inte uppkopplad

hej!! Jag tror att jag har råkat ut för samma sak som dig med färgerna. Men för MIN del är det för att färgpaletten i syprogrammet som ligger i datorn inte är samma som den i symaskinen. Och när den går på trådens färgnummer blir det fel om det inte är samma palett..
Lycka till.. MvH Susanne- sannes-design.se
tvilling22 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 12:59   #8
Andy Andy är inte uppkopplad

Hej!
Kan det vara så att filen med broderiet inte har det format som din symaskin vill ha?

Det händer nämligen mig när jag skickar över andra format till min maskin än VIP. (Har en Designer 2.) Den läser alla Husqvarna fomaten, men för att fägerna ska bli rätt så vill den ha VIP.

/Anna
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2006-01-09, 20:43   #9

Lycklig igen

Tänderna på maskinen kommer upp igen som det ska. Ville kanske bara vila lite, har sytt så jätte mycket på senare tiden. Färgerna ska väl årdna sig dom med, syr det mesta med HUS fil, det har gått jätte bra. Det är mycket möjligt att jag i jul brådskan hade fel fil. Tack för att ni bryr er, så man vågar fråga..
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:17.