Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Tekniker > Maskinbroderi
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2005-11-23, 15:51   #1
heba heba är inte uppkopplad

Vilket program är bäst??

Jag funderar på att köpa programvara till min Hq des.1 och undrar nu - vilket program skall man välja "plus-serien" eller "3D-serien".
Jag vill ha ett Hq program, men undrar hur stor är skillnaden mellan de "gamla" plus-programmen och dom "nya" 3D-programmen?
Kan ni som har programmen/programmet ge mig för- och nackdelar?
Givetvis vill säljarna att man skall köpa det nyaste, och ibland är det också bäst, men inte alltid....
Tack från en undrande Helene
heba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 16:22   #2
Avslutat medlemskap Avslutat medlemskap är inte uppkopplad

Jag känner inte till Husqvarnas program, men generellt skulle jag säga att om inte prisskilnaden är väldigt stor skulle jag inte köpa en äldre version!
Avslutat medlemskap är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 17:02   #3
barkle barkle är inte uppkopplad

Säljer man verkligen plusserien längre? (Annat än begagnat förstås) Jag skulle också välja 3D.
barkle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-11-23, 19:01   #4
Andy Andy är inte uppkopplad

I 3D Embroidey Studio (grundprogrammet) kan du göra väldigt mycket mer jfr föregångaren. Förändra storleken och stygntätheten, justera enstaka stygn samt klippa ut delar av designs mm. Dessutom finns det klart fler fonter (kan även ladda hem egna) samt ändra fonterna. Det finns även symboler mm. Programmet kan även uppdateras via internet. Tex kom nyligen en ny laddning med fonter.

Detta är bara några av skillnaderna, det finns givetvis fler. Enda nackdelen är att priset för 3D givetvis är högre än tidigare program.

Modulen för stygnsättning känner jag dessvärre inte till. Kan bara gissa mig till att även den har uppgraderats rejält.

Det finns ingen anledning att köpa de äldre programmen, om det inte är så att du är ute eftet ett billigt Husqvarnaprogram. (Men se då till att få det billigt, eftersom de är utgående.)

/Andy
Andy är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:19.