![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Problem med Husqvarna 5710 och lite andra syfrågor
Jag har en gammal Husqvarna 5710 electronic control som får mig att slita mitt hår!
![]() ![]() Nu till några vidare funderingar. Jag håller på att sy in/sy om en massa klänningar och blusar. Jag tar då in i sidorna (när detta är möjligt) men jag kan uppleva att passformen blir lite för rak, tex det hänger rakt ned istället för att gå in i midjan, ryggen osv. Jag skulle vilja få det att följa kroppens former mer. Hur göra?Är det insnitt som gäller och hur vet man åt vilket håll och i vilken "lutning" dessa ska sys..?Följdfråga - om plagget redan har insnitt, är det då bättre att ändra i dem än sidsömmarna? Tacksam för svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tillbaks med maskinen på en gång, så skall det inte vara!
Vad gäller andra frågan så tycker jag du verkar ha koll på hur det går till, jag skulle nog inte ändra ett befintligt insnitt utan då försöka med sidsömmen och/eller sy ett till insnitt bredvid. nåla och prova så du får det bra |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tror att riktning på nål är problemet. För att komma fram till det -
![]() kan du göra följande: Ta bort nål och spole och tryck på pedalen. Om motorn går fram och tillbaks, har du kommit fram till att problemet är i nål /och spole. Genom att följa instruktionerna i manualen för tråd låser du problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Självklart skall du klaga.
Efter en service skall givetvis maskinen gå utan problem. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ja. Du ska klaga. Frakten borde de betala om servicen skedde nyligen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:00.