![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Oj, nu vet jag inte riktigt var jag ska börja... Gifter mig nästa år, skulle ha fått klänning uppsydd av vänninas dotter som dock nu insett att hon verkligen inte kommer hinna med. Nu är planen istället att jag och mamma ska sy. Jag har alltid sytt en hel del, men de sista 5 åren har det inte blivit av, känner mig lite ringrostig alltså. Mamma har också alltid sytt och är duktig så viss tillförsikt har jag :-) Dessutom är det inte en brud-brudklänning jag är ute efter utan har en lite annan bild framför mig. Lite enklare, lite rakare, lite "egnare", inget släp, inga broderier. Men testkläder av den här typen har jag inte sytt förr. Jag känner att jag inte har tygkunskap för att veta vilket tyg jag ska välja. Duchesse känns kanske för glansigt (är det så?), hur stelt är det? ... ja alltså, är det någon som orkar skriva ner en liten kort beskrivning på olika festtyger, olika egenskaper. Tack på förhand! // annan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag är ingen tyg-guru, men jag hoppas kunna bidra lite.
Duchess är rätt så blankt. Det är mjukt och följsamt och har en del "vikt". Festsatin är tunnare än duchess och inte lika glansigt. Normalt billigare än duchess. Dupionsiden är tunt men ganska styvt och lite strävt. Råsiden - åtminstone det jag har - är glansigt och ganska tjockt. Lycka till med bröllopet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack Désirée!
En bit på vägen iaf :-) Jag har beställt lite provbitar från Furulund och ska ta mig runt i butiker och kolla, bara det att jag är gruvligt förkyld just nu och sitter fast hemma :-( och vill veta _nu_! *S* |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.