![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Sy i chiffongtyg.
![]() Ska sy en balklänning i chiffongtyg och har ett litet dilemma om hur jag ska göra kjol del. Tänkt att det ska vara rätt mycket vidd i kjol. Då jag köpte tyg räknade de ut till mig hur mycket som skulle gå åt och vad jag kan se så har de räknat så att det kan bli 4 våder (2 fram och 2 bak) om jag lägger överdelen på kjoldelarna omlott. Ifall jag ska göra kjoldelarna både bak och fram med söm mitt bak/fram. Hur kommer det se ut på ett chiffongtyg? Kommer sömmen att döljas i tyg mängden eller syns söm ? det är det som jag funderar mest på. Söm mitt bak ska det vara i vilket fall som helst men det som jag oroar mig mest för om det blir fult på framstycket. Tygets bredd är 1,5 m så kanske 3 m i omfång är nog med vidd till kjolen. Någon som har ngt gott råd att ge mig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag hade klippt 3 våder fram, 1 mittdel o 2 sidodelar
lycka till |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för svar Cina. Ja, 3 våder kan funka. Fast varför inte lägga mönster delarna på tvären och inte längden, chiffongen är väl lika på tvären som på längden. Då kan jag få mer vidd i kjoldelen mitt fram utan söm.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:49.