![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hej!
Är sugen på att köpa en boderimaskin, har aldrig maskinbroderat innan så jag funderar på vilken maskin som är bäst att börja med.Vad skall man tänka på? och vill ju inte lägga hur mycket pengar som helst innan jag vet om jag tycker det är så kul som jag tror. Har kikat på Janome 350E, är det en bra första maskin? Mvh Kristina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Janome 350 är en mycket bra maskin.
Att brodera på maskin är skojigt, man blir "lätt beroende" av det |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag hade själv aldrig maskinbroderat förrän jag köpte mig en Husqvarna Designer SE för 5 år sedan. Den kanske var i dyraste laget (ca 40.000) men jag ångrar inte en sekund. Efter en genomgång med säljaren var det enkelt att fortsätta själv. Har aldrig haft några problem.
Denna maskin finns tyvärr inte längre i sortimentet. Själv är jag förtjust i Husqvarna men det finns många här på sysidan som orättvist "förtalar" deras maskiner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Husqvarnas maskiner är mycket bra.
Jag har både Designer Ruby och en Janome 350 |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Lite att tänka på innan du går iväg.
Är det en broderimaskin som bara kan brodera, eller vill du kunna sy vanligt på maskinen. Vad vill du sy? Hur stora brodier vill du göra (Ramstorlek)? Visserligen går det att sätta ihop broderier men det är ett pyssel att få det rätt. Tänk på att du behöver programvara till datorn för att ladda ned broderier från nätet och ändra broderier och stygnsätta själv. Det mesta jobbet gör man i datorn. Symaskinen bara syr, det datafilen säger. En symaskin som tar USB-minnen gör det enkelt att föra över filer från datorn till symaskinen. Och du slipper att ha datorn vid symaskinen. Hur mycket vill du är du villig att betala. Broderimaskiner kostar mellan 8000 kr - drygt 100 000 kr. Köper 8 000 kr maskinen för du en ramstorlek 10x10 cm. Ju dyrare desto större kan du använda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, jag är också Husqvarna sedan jag kunde gå.
Absolut kvalitetsmaskiner. Vad gäller broderbiten så har jag själv 2 st, Designer 1 med diskettenhet och Designer 1 med USB. Senaste uppgraderingen / service på de båda. Suveränt klockrent broderi med bägge. Att t.ex. brodera / sy upp ett dussin snygga frottéhanddukar går på nolltid när jag kör båda två. ---------- Igen - testsy olika märken i butik så att du själv blir nöjd med ditt val. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:32.