![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Gamla lakan
Jag har 25-30 gamla under och överlakan i vitt. De är ca 140 cm breda. De är för fina för att slänga. Har någon några idéer om vad jag ska göra med dem? Några örngott finns med spets men vågar jag mig på att göra något med spetsen, rädd att förstöra dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Skänk dem till Stickhjälpen http://stickhjalpen.blogspot.com
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du kan sy fina hissgardiner av dem, det har jag gjort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Påslakan
Jag har sytt påslakan. Dessa gamla lakan är helt ljuvliga att sova under. Och säkert har de fina spetsar och broderier också.
Det gamla lakanet som baksida och "något tyg som ser ut som ett gammaldags täcke" på framsidan. Vik lakanet över, så det ser gammaldags bäddat ut. Mät så det blir 2 m långt, sedan är det bara att sy ihop sidorna. OBS! Tvätta det nya tyget först, så det inte krymper eller färgar av sig. Har en bild av detta på min sida (under album Hemtrevligt) Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Gardiner, vanliga längder där man viker ner spetsen så att den hamnar en bit ner, blir jättefint.
Har du inga småflickor i närheten? Gamla lakan med spets kan bli jättefina nattlinnen eller typ madicken förkläden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har sytt kuddar och lapptäcken av gamla lakan. De med spets blir speciellt fina. Har också sett där man sy nattlinne / linne av de. Du har en guldgruva.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Inga småflickor
Tyvärr inga småflickor. Nattlinne är inte så dumt i alla fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Vilka fina arbeten
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
Här finns en tråd där du kanske hittar nåt tips:
http://www.sysidan.se/forum/showthre...021#post142021 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:15.