![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Behöver snabbt svar! Tvätta innan?
Jag har fått i uppdrag att brodera några handdukar med namn som ska bli julklappar. Frågan är om jag måste tvätta dem innan? Broderade förra julen också och då tvättade jag men då hade jag också mycket mer tid än i år (har ingen egen tvättmaskin så det krävs lite planering...)
Jag tvivlar på att broderade handdukar som man köper är förtvättade. Hur illa kan det bli? Hoppas nån kan svara snabbt! Vore super =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag vet att de som säljer på marknader ibland inte ens tar bort papperslappen som kan sitta på handduken, som garanti för att den är oanvänd. Så du borde gott kunna brodera otvättat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Visst kan du låta bli att tvätta innan!
Jag brukar försöka hinna tvätta innan, mest för att få ur lite av färgen (och stabilisera det som är kvar av färgen), men hinner jag inte så hinner jag inte... Jag brukar tala om för den som får handduken om den är tvättad eller inte så att de vet eftersom många vill tvätta en gång innan de använder den i alla fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tack! Då sätter jag igång!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag har slutat att tvätta innan - går hur bra som helst. Känns trevligare att ge bort en "ny" handduk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag tvättar aldrig någon handduk
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:45.