![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Maskinbrodyr som ser ut som handbrodyr
Hej!
Jag är inte kompis med google... Jag undrar om det finns maskinbrodyrdesign att hämta hem (köpa inget problem självklart) som ser ut som handbrodyr? Inte redwork utan alla tekniker.. Ungefär så att tråden ser ut som 3-6 tråd i grupper... Svårt att förklara, men se på en handbroderad duk i olika tekniker med 3-6 trådar moulinegarn så förstår du. ![]() (tråden åkre fram o tillbaka 3-6 ggr mellan 2 hål och sedan 3-6 i nästa hålpar... Jag har sett den tekniken ganska ofta ute på köpekläder och gillat idén. Motiv jag önskar mig: flerfärg, gärna ca 5x5 cm (pga att jag vill brodera till dockkläder) men jag ser gärna större också för jag kan ju också vilja dekorera mina egna kläder.... max 13x18 dock pga min maskin. blommor är det jag vill ha. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Husqvarna har ett broderkort som heter Handlook needlework och ett annat som heter Needlework nostalgia. Pfaff ett som heter Long cotton stitches. Det första och sista innehåller blommor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för ditt svar! Ja ungefär det som jag ville ha.
Men usch vad dyra de var. Så jag är tacksam för fler bidrag. Jag ska försöka söka själv också. (förresten, jag vill att det ska "funka" med rayon så det behöver vara fler "tråd" för att få den tjocka looken.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Man behöver ju inte köpa ett helt kort utan styckvis broderier så blir det inte så dyrt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag hittade en sida:
http://www.littlestorehouse.com/html/embroidery_d1.html (har ett antal gratis som är små) Fyll gärna på med fler ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:50.