![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
förslag på hantverk
jag har sökt jobb på ett dagcenter för personer med psykiskt funktionsnedsättning och undrar om det Finns någon som har förslag på lättare hantverk,som passar den yngre generationen.?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Scrapbooking är ju kreativt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har köpt omslagspapper som görs på en dagcentral här i Malmö, de trycker och målar på 2 metersbitar.
Jag har även köpt småväskor som sytts på ett annat ställe enkla modeller med kardborreknäppning, ibland har de även tryckt på dem. De som gör omslagspappret sköter också om blommorna som hör till huset där dagcentralen är belägen, dessutom samlar de in tidningar, sorterar ut veckotidningarna som lämnas till nån vårdinrättning och slänger resten i återvinningen. Uppskattas av de som bor i huset ( många gamla ) dessutom skapar det kontakt mellan de boende och de på dagcentralen. Psykisk sjukdom kan ju innebära ganska skilda saker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tygtryck är kul att göra. Och sen skapa olika saker i det. jag gjorde det när jag praktiserade på ett dagcenter, det blev mycket uppskattat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
En gång för evigheter sedan när jag praktiserade på servicehus gjorde vi nylonblommor. Här kan du se ex och få en enkel beskrivning:
http://www.fam-bjork.se/monicas-hobb...by_ovrigt.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Tack för hjälpen! Era förslag är jättebra, framförallt har det bidragit till stor tankeverksamhet... så jag får försöka få ner lite av min brainstormning på papper.
Fortsätt gärna att komma med fler ideer om ni vill! Tack! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24.