Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler

Gå tillbaka   Sysidans forum > Allmänt forum
Registrera Dagens inlägg Markera forum som lästa

Notiser

Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne Betygsätt ämne Visningsalternativ
Gammal 2010-09-29, 19:28   #1
bila bila är inte uppkopplad

Abstinens

Jag mår pyton, har abstinens min broderimaskin är sjuk och har varit nu snart 3 veckor på sjukhus. Sedan den spottat ut en fjäder på sy-ramen, från sitt inre. Och dom har svårt att veta varifrån fjädern kommer.
Inte blir det bättre av att jag köpt 2 cd-skivor med broderier och just fått hem en stor beställning med sygrejor som jag gjort från Bibbi. Jag längtar så efter att få sy och brodera, att jag nästan klättrar på väggarna. Jag är sjuk av längtan efter den. Håller jag på att bli tokig?
bila är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 19:37   #2
SannaL SannaL är inte uppkopplad

Vet hur det känns. 2 av mina maskiner pajade när jag sydde inför
min systers bröllop i maj (en Bernina och en Husqvarna) + att min overlock gick sönder och byttes ut mot en ny (massa pengar). Grejen är att jag litar inte på min handlare och tänkte anlita antingen en annan eller lämna in i Norrköping. Men att få tummen ur och göra det tar mer energi och tid än att faktiskt bara göra det. Jag saknar mina maskiner, som jag känner och har tillbehör till. Önskar dig lycka till och god sömnad när maskinen är åter.
SannaL är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 19:58   #3
myway myway är inte uppkopplad

Angående abstinens

Nejdå, du är inte tokig! Det är en helt normal reaktion, spelar ingen roll hur många symaskiner man har, pajar en så saknar man just den mest. Hoppas symaskinsdoktorn hittar åkomman så du snart får hem din maskin.

Kerstin
myway är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-29, 20:12   #4
stenbeckan stenbeckan är inte uppkopplad

Känner igen det. Min broderimaskin har bråkat från o till sen jag köpte den... Har haft den på service flera gången men när den kommer hem funkar den inte igen. Jag tappar all inspiration att sy på dom "vanliga" maskinerna när jag inte samtidigt kan låta broderimaskinen gå¨.
Längtar så efter pengar få då åker den "gamla" broderimaskinen ut med huvudet före, min sambo har lovat hjälpa till. "Släng ut den genom fönstret på andra våningen o inte ens öppna fönstret" har han hotat med. :-)
stenbeckan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-30, 12:53   #5

Vad ni är snälla! Skönt att veta att man inte är ensam om att känna så där.
Jag längtar så efter att min sjukling ska bli frisk och få komma hem igen.
Varför går andra prylar sönder men symaskinen blir sjuk? Är det för att symaskine är ens bästa vän. Man känner sig amputerad utan den. Det är något som fattas mig.
Gammal 2010-10-06, 10:47   #6

I går hämtade jag min vän och nu mår hon riktigt bra. Har blivit mycket tystare och går jämt och lugnt efter rengöring och smörjning. Fjäder är en gåta, dom vet inte varitfrån den har kommit. Jag är jättelycklig! Firade i går med att brodera.
Nu känner jag mig om en hel människa, när min favoritsymaskin är hemma igen.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:29.