![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
skillnad på brodyrformaten
Hej,
sitter här och klurar. Har letat i forumet och det har säkert diskuterats men hittar inte när jag söker. vad är det för skillnad på de olika broderformaten: PES HUS VIP VP3 ? kram Monica A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är vilket format maskinerna tar.
T ex HUS till en del Husqvarna-askiner Jef till Janome-maskiner |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
tack för snabbt svar.....men.....
Jag kanske ställde frågan fel.
I 4D kan jag öppna alla format och spara som alla format. Tex PES kan ta fler färger. VIP och VP3 är Pfaffs format (och jag kommer inte ihåg vilket som är av senare datum) så min fråga är mer vad som skiljer de olika formaten oavsett vilken maskin. kram Monica A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad som skiljer formaten åt vet jag inte.
Jag vet bara att det är olika format till olika maskiner. Jag kan också öppna alla format i Embird, men till min Designer Topaz 30 ska det vara vp3-format för att kunna brodera. Till min Janome 350E ska det vara jef-format |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kanske jag missuppfattar... men det ska väl inte skilja något år. Eftersom broderiet ska bli detsamma för alla maskiner. Men för att fungera är det olika format till resp. symaskin och dennes programvara. Så jag skulle vilja säga att det som skiljer är olika programvaror.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
De olika formaten hanterar olika antal färger.
Jag vet tex när jag öppnar vissa filer i PES Som min maskin har så stämmer inte färgerna över huvud taget. Jag har även för mej att vissa format kräver mer minne än andra. Det har säckert något med färg antalet- asa1970 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:17.