![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Vad för söm?
Har länge funderat på vad för söm jag ska använda när jag syr kläder i jersey och interlock.
Hittills har jag provat med sicksack men är inte säker på att det kommer hålla i längden. Jag har en gammal Husqvarna 2000 som tyvärr inte har någon fusk-overlock funktion vad jag hittat. Någon som kan hjälpa mig med vad för söm jag ska sy med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Du kan använda en mycket svag sicksack.
Ställ in maskinen på sicksack, sedan minskar Du stygnbredden till ca 0,7 och ställ stygnlängden på 3 eller 3,5 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
OKej! Tack!
Läste i Meedoms bok att det gick att sy med en smalare sicksack ca 1 cm in på kanten och sedan en bredare sicksack längre ut. Är detta någorlunda att jämföra med fuskoverlock när det kommer till hållbarhet? Bör jag oroa mig över att kläderna rasar sönder efter ett par tvättar? Tack igen för mycket bra tips! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Att sy med en svag sicksack-söm blir som en elastisk raksöm.
Den här spricker inte sönder när tyget töjs. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Hoppas att det går bra, med sömnaden
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:21.