![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Ni som testat mirakelark, hur lyckades ni??
Efter att ha läst om det här på sysidan så har jag köpt en förpackning med mirakelark. Men jag måste göra helt fel....
Färgåtergivningen var rena lotteriet, djuprött blev ljusrött och grått blev rosa. Jag testade att skriva ut på papper först för att kolla. Och när jag sköljt arket i vatten enligt anvisningen så bleknade det ännu mer. Jag måste ha klantat till det på något sätt... ![]() Kan någon ge mig råd om detta?? Idén är ju toppenbra och jag såg framför mig hur snyggt det skulle bli..... men icke..... suck.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Vad är mirakelark och vad använder man det till?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är en form av preparerat tyg som man kan skriva ut ett motiv eller en text på från en vanlig bläckstråleskrivare. Liknar t-shirt transfer som man kan stryka på tyg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ok, då förstår jag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Hmmm
![]() Om någon får det o funkar. Vill du vara snäll och berätta vad det är för mtrl som du har, vad det kostar, vart du köpt det och hur du gjorde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag har använt Mirakelark - inhandlade på Swelogent - och det har funkat i min skrivare. Tyvärr har jag nog ingen lösning på ditt problem för jag har inte behövt göra några inställningar innan jag skrivit ut. Men du ska kanske gå in o kolla i din "utskriftsmeny" om du behöver ställa in att du t ex använder specialpapper.
Jag har en ny HP-skrivare och i den har det funkat med vanliga inställningen. Sen kan jag hålla med om att det tappar lite i färg när man sköljt i vatten men man kan ju köpa till special-vätska (kommer dock inte ihåg vad det heter). Sen finns det ett företag som heter Canvas i Göteborg som jag kom i kontakt med på Symässan i Malmö som också har den här sortens tyg för skrivare (ett annat märke) www.canvasshop.se |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Nu har jag testat Mikaels tips......
..... och jag kan inget annat än att göra glädjeskutt!! Det fungerade kanonbra när jag väl hade ändrat till "matt broschyrpapper". Tusen tack Mikael!! Nu ligger två utskrifter på tork och jag ska testa att skölja en liten bit på den ena om ett par dagar för att se om det står pall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Det här låter intressant. Måste testa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:55.