![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Maskinbrodera på fleece
Hej!!
Ska brodera på en fleecefilt men tycker inte att det blir riktigt bra. Behöver man kanske ha ett tjockare underlägg än vad jag har. Jag använder också plast som jag lägger ovanpå. Är man hjälpt av att minska hastigheten på maskinen? Har en D1 Husqvarna. Blir glad tips som ni kommer med!! Ha en bra söndag önskar Thua |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jag använder underlägg på undersidan inte det allra tunnaste utan lite kraftigare och plast på ovansidan.det brukar bli bra
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej!¨
Jag har broderat ganska mycket på fleece på sistone och har använt 3lager av stoff&stils rivmellanlägg och inget plast uppepå.Det funkar super och har inte blivit speciellt hårt. I mina broderbågar har jag satt fast i kanterna halva sandpapperscirklar(självhäftande) så att tygerna verkligen inte flyttar på sig.Köper sandpappret hos "min" Quiltbutik www.amandaro.se och det har verkligen varit ett lyft för broderiresultatet. Tygerna får inga märken,men sitter still i bågen. Jag broderar på en uppgraderad Janome 10000 (10001)Mvh/Skylthäxan |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag brukar minska hastigheten när maskinen syr den sista konruren, brukar vanligtvis vara svart satin el annan tät stygn, tråden går inte av så lätt då. Har köpt tätnings lista fill fönster, den smalaste skummgummit som finns och satt fast det på lång sidorna i bågen (150-240)
Det funkar utmärkt till alla glansiga och tunna tyger. Ska prov med sandpapper senare, tack för tipset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jag spänner Soluvlies i bågen (ett vattenlöslig "väv"), lägger fleece uppepå med mjuka vattenlösliga plasten överst. Syr med Fix-knappen för att fixera fleecen på Soluvliesen. Spänner alltså inte fleecen i bågen. Sen sköljer jag bort det vattenlösliga och resultatet blir mycket bra. Mjuk plast uppepå tycker jag ger bäst resultat då inte brodiert sjunker ner så långt.
Har också en D1. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det där med sandpapper låter väldigt fiffigt ska genast pröva!
Jag har en D1 jag med!TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
flees är ju töjbart man får inte töja det för mycket
Senast redigerad av axyzvslut den 2006-06-13 klockan 22:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:28.