![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Schabloner till tygtryck?
Jag är lite sugen på att trycka egna bilder på tröjor till mina barn. Har provat stämplar från Panduro men det var inte helt lyckat. De schabloner jag hittar är lite för "gulliga" för min smak, är inte så intresserad av blommor och blad utan vill hellre ha något roligt. Gärna fordon,roliga figurer eller djur.
Är det någon som känner till någon hemsida eller bok där man kan hitta färdiga schabloner som är bra? /Anette |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har gjort egna schabloner av schablonplast från Panduro.
Man skär ut motivet med en liten hobbykniv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag har några liggandes som bara är testade, dock är dom från panduro....bla något monster, spöke, småkryp, hjärta, love...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Gör dem själv snabbt o enkelt
Jag kan inte skära ut schabloner och tycker att det är svårt att får mjuka fina vackra börjar, avslut m m.
Jag ritar på schablonplast (köpt färgbutik o hobbybutik) sedan lägger jag plasten på diskbänken, slår på fläkten, har en blöt svamp eller trasa till hands. Sedan tar jag den finaste spetsen och monterar den på lödkolven. Det går mycket fort och lätt att smälta ut mönstret och det blir fint resultat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
letar oxå
fonter som schabloner
snirkliga fonter någon som vet var man kan köpa det ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
På dafont.com finns högvis med gratis fonter i alla möjliga stilar. Skriv ut på papper, lägg plast ovanpå och skär ut.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.